Rzymskie wakacje

Inne

Planując tegoroczny urlop razem z przyjaciółką postanowiłyśmy powtórzyć wypad do Rzymu (relację z wyjazdu dwa lata temu można znaleźć tutaj). Tym razem postawiłyśmy na zwiedzanie nie tylko Wiecznego Miasta, ale także miejscowości znajdujących się pod Rzymem – Tivoli i Anzio.

Do dyspozycji miałyśmy dwa i pól dnia, więc starannie zaplanowałyśmy każdą chwilę pobytu we Włoszech 🙂

Przyleciałyśmy do Rzymu późnym wieczorem, więc zwiedzanie zaczęło się następnego dnia rano.

Tivoli (dawniej Tibur) to miejscowość położona około 30 km od Rzymu, przez którą przepływa rzeka Aniene. Naszym celem była Villa d’Este, największa atrakcja miasta – piękny pałac i rozległy park z mnóstwem fontann.

W Tivoli nie odmówiłyśmy sobie porannej kawy z czekoladowym rogalikiem i pizzy z kieliszkiem wina <3 Kilka migawek poniżej:

Po powrocie z Tivoli spacerowałyśmy do późnego wieczora po Rzymie, co było nie lada wyczynem przy temperaturze grubo powyżej 30 stopni 🙂

DSC_9420Piazza del Popolo

DSC_9446Piazza Navona

Następnego dnia wybrałyśmy się nad morze, do Anzio. Jest to znany port rybacki i miejscowość wypoczynkowa, położona około godzinę jazdy pociągiem od Rzymu. Zaliczyłyśmy kilka kąpieli w Morzu Tyrreńskim, spacer po miasteczku i zjadłyśmy przepyszny obiad – ja fettuccine z owocami morza <3 Wypiłyśmy również kawę 🙂 Poniżej kilka zdjęć:

Później był oczywiście spacer po Rzymie 🙂

Ostatniego dnia miałyśmy autobus na lotnisko już o 15:00, więc wybrałyśmy się na zakupy upominkowe i spacer po mieście – temperatura 39ºC nie ułatwiała wędrówki po nasłonecznionych ulicach, szukałyśmy więc cienia wszędzie gdzie się tylko dało 🙂 Poranek zaczęłyśmy od czekoladowego rogalika i kawy – gdy kelner dowiedział się, że jesteśmy Polkami postanowił umilić nam dzień 🙂 Zdjęcia poniżej:

Podobnie dwa lata temu zachwycił mnie targ na Campo di Fiori.

W ramach obiadu zjadłyśmy pizzę sprzedawaną na kawałki w każdym supermarkecie 🙂

Wyjazd był bardzo krótki, ale intensywny i niesamowicie inspirujący 🙂 Piękna pogoda, widoki, przemili i zawsze uśmiechnięci ludzie. Gwar na ulicach Zatybrza wieczorami, pyszne jedzenie i lody (więcej zdjęć znajdziecie na moim Instagramie). Na pewno jeszcze wrócę do Rzymu!